Wednesday 6 July 2011

Med rätt inställning känns allting som fritid.

Min snälle make kom hem med en ny tidning till mig igår. Jag bad honom köpa hem en tidning när var i affären. Jag uppskattar att han inte bara tar en tidning i hyllan och stoppar i shoppingvagnen. Han har alltid en motivering till varför han köpte just den tidningen han köpt. Han tar sig tid och han tänker på mig. Det är kärlek i vardagen det. Igår fanns inga intressanta nummer av mina vanliga tidningar jag brukar önska mig så hans val föll på: Your Life.

IMG_2795

Chefredaktör för tidningen är Carina Nunstedt – hon startade Mama en gång i tiden (en välkommen tidning för mig som då hade småbarn och inte riktigt kände igen mig i Vi föräldrars och liknande tidningars tråkiga präktighet).

Nåväl, i tidningen hittade jag en artikel om Malin Elmlid. En svensk tjej som bor i Berlin. Hon är försäljningschef på Levis XX. 

IMG_2794Hon berättar i intervjun: “Jag får andrum genom min förmåga att fullkomligt koppla av och njuta i de mest stressade situationer. Jag kan till exempel ta en tio minuters paus på en solig trappavsats i London eller stanna till och fotografera trots att jag faktiskt har bråttom. Dessutom lägger jag stort värde i hur jag bor och vad jag äter när jag reser. (Hon har 160 resdagar om året.). Så lurar jag min hjärna att tro att det är fritid”.

Det är ju briljant!!! Det är något jag skall ta med mig, att se livet som fritid. Varje dag. I varje stund.

Här hittar ni mer om Malin: Elmlid.com.

2 comments:

  1. Vilken fin man du har!♥
    Och så många kloka ord du skriver.

    Kärlek till dig!
    /Anna

    ReplyDelete
  2. Tack fina du! Massa kärlek till dig oxå!

    ReplyDelete