Friday 15 July 2011

Läkarbesök.

Jag var hos min läkare igår som förlängde min sjukskrivning. Egentligen skulle jag ha haft semester nu. Jag hade inte orkat gå och jobba men samtidigt är det alltid jobbigt “att leva på samhället”. I måndags ringde min kontaktperson från försäkringskassan. Han hade fått in alla  papper och berättade att allt var i sin ordning, han ville bara höra hur det var med mig. Jag berättade läget att jag hade semester men att jag inte hade orkat gå till arbetet om jag inte haft semester. Han uppmanade mig då att gå till läkaren igen. Därav mitt besök igår igen. Hon förlängde min sjukskrivning och påminde mig om hur allvarligt sjuk jag varit. Om det vore före penicillinets tid hade jag inte levt idag. Så jag skall fortsätta på samma linje, äta och bygga upp mig. Promenaderna är bra och det är bra att vistas utomhus när man haft lunginflammation. Luften inomhus är oftast för torr. Absolut ingen löpträning! Jag tror det är nyttigt för min pitta-skalle att sättas lite på plats. Även min ayurvediske rådgivare är väldigt noga med att poängtera att jag skall ta det lugnt. Jag skall bara använda 20% av min kapacitet så länge jag bara kan – så att jag kan klara hösten utan sjukdomar och infektioner.

Jag skall fortsätta vara tacksam över att jag lever och låta kroppen återhämta sig i lugn och ro utan att min hjärna driver på. 

Ha en fin dag alla där ute!

No comments:

Post a Comment