Thursday 7 July 2011

Kroppsboost som fungerar!

Hej alla härliga =) Jag hoppas att ni inte glömmer av att boosta era underbara härliga kroppar emellanåt. Vår kropp är så fantastisk och emellanåt översvallas jag av kärlek till min kropp. Tänk hur den strävar efter balans. I ur och skur. Hur den kämpar på trots att jag utsätter den för stress och tidigare mat som inte var bra för den. Min sjukdomsperiod har gett mig tid att reflektera över min kropp. Reflektera över vad som händer innanför huden. Jag vill hålla min kropp frisk och stark så att jag får vara kvar i det är livet länge. Det kallar jag att vara en äkta livsnjutare.

När jag kom hem från sjukhuset var det tufft med den yttre delen av min kropp. Jag var så oerhört smal och det gjorde ont att se mig själv i spegeln. Det påminde mig om hur sjuk  jag varit och höll mig kvar i oron att bli sjuk igen. Men så bestämde jag mig för att se rädslan i vitögat så när jag gjorde min oljemassage på morgonen började jag berömma varje del av min kropp: Åh vilka vackra ben jag har, åh vilka starka armar, vilka vackra bröst, osv osv. Efter några dagar kunde jag titta på min själv i spegeln utan rädsla och jag älskade verkligen det jag såg.

Jag tror att den här lilla övningen även kan vara bra vid diverse komplex. Stäng in dig i badrummet, ta fram en bra olja: kokosolja eller sesamolja eller liknande, börja olja in dig ( glöm inte att ta öronen och bakom öronen – det är jätteskönt =)) och beröm varje del av din kropp. Första gången kanske det känns lite konstigt, kanske t o m genant. Men jag lovar dig, din kropp kommer att älska det!  

IMG_2790 Just nu använder jag kokosolja från Holistic.

IMG_2786

Smörj och boosta =))

Varning: Denna övning ger dig mjuk hud, en lycklig kropp och ett lugnt sinne. Dessutom kommer du att stråla på grund av insikten att du har en så fantastisk kropp!

2 comments:

  1. Det här ska jag bli bättre på!:)
    Tack för allt fint du delar med dig av.

    Trevlig helg!
    Kram kram
    /Anna

    ReplyDelete
  2. Jaa... sååå enkelt och sååå effektivt =)

    Tack själv, du delar ju oxå med dig av en massa bra tips =)

    Tack detsamma!
    Kram kram
    Jessica

    ReplyDelete