Monday 4 July 2011

Jag – en intellektuell trollpacka =)

enplatsisolen

Nu har jag precis läst ut En plats i solen. En riktig bladvändare =) Efter att ha suttit djupt försjunken i boken och inte ens märkt att ytterligare en timme passerat kände jag att jag ville ut och röra på mig. Jag tog en plastpåse, en sax och mina skinnhandskar och gick på nässeljakt. På mina forna jaktmarker såg nässlorna lite trötta ut men jag hittade lite nya marker att skörda på. Noterade att nässlorna gärna växer där de ser lite smutsigt ut. Eller gärna nära hallonbuskar. Det är en lyx att kunna betrakta naturen i lugn och ro. Jag känner mig lite som en trollpacka när jag går där och plockar mina nässlor =) Erinrade mig att jag har läst att tallbarr innehåller väldigt mycket C-vitmin och att man kan koka te av dem oxå. Måste kolla upp det igen. Jag gillar tanken att använda sig av det som finns utanför dörren.

Nu puttrar mungbönorna på spisen och det kurrar i magen.

Hoppas måndagen är snäll mot er =)

No comments:

Post a Comment