Sunday 17 July 2011

Kryddväxter och pelargoner.

Idag fyller jag år så igår var Mattias föräldrar och hans moster här och firade mig lite. De hjälpte även till att sätta upp lampor i hela huset.

Jag fick en alldeles underbar kruka med kryddväxter. Nu står den precis utanför altandörren i köket så jag kan hämta färska kryddor.

IMG_2821

Gräslök, persilja, rosmarin och en alldeles underbar basilika.

IMG_2822

IMG_2828

Basilika.

 

Mattias moster hade varit på Pelargonmuseet på Orust så jag fick tre pelargoner av henne. Bland annat den här underbara med blommor i två olika rosa nyanser:

IMG_2834

Jag pimpade pelargonen i köksfönstret igår oxå med lite blåmusslor. Så fint tycker jag!

IMG_2831IMG_2833

 

Mattias och äldste sonen åkte till affären och jag skall hoppa i duschen för att sparka liv i den här dagen. Det är en mulen dag och i vanliga fall hade jag tagit en kopp kapha-te ( dvs dämpat kaphan som vilar över den här dagen ) men enligt min ayurvediske rådgivare behöver jag all kapha jag kan få =)

3 comments:

  1. Grattis grattis på den stora dagen :D Ha en alldeles underbar dag!!!

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. Ha den äran finaste!♥
    Önskar dig en alldeles magisk och sagolikt underbar födelsedag!

    HIPP HIPP HURRA!:)

    Många varma GrattisKramar!
    /Anna

    ReplyDelete