Friday 1 July 2011

Lite shopping på hälsokosten.

IMG_2666

Nu har jag sovit middag, suttit och läst i sängen med en kopp te och sedan gjort en smoothie som jag dricker medan jag skriver detta. Jag köpte lite smått och gott på hälsokosten igår. Det blev kokosvatten som bland annat innehåller magnesium, kalcium och vitamin B2. Sen blev det en påse nyponpulver som innehåller massa nyttiga saker oxå, eller vad sägs om: karoten, c-vitamin, zink b la. Gojibär fick oxå följa med hem. Nytt i shoppingpåsen var mullbär. Mums!!! De är som godis och smakar kola. Skall köpa sådana till barnen sen och se om de gillar dem. Nyttiga är de självklart oxå =) C-vitamin, järn, kalcium och natrium bjuden de oss på. Ricinolja köpte jag (oljan får ett eget inlägg). Sen blev det myntolja så jag kan göra mintchokladbollar =))) Mesquitemjöl var oxå nytt för mig och den smakar som söt kola och kanel. Mesquite innehåller:  krom, zink, kalium, Järn, kalcium m m. Lite probiotika oxå för att fortsätta boosta tarmfloran och en ekologisk handtvål.

2 comments:

  1. Vilka underbara godsaker du har shoppat på din härliga utflykt! :)

    Du skulle bli omåttligt populär hos min son just nu, han är väldigt förtjust i kokosvatten, goji, vita mullbär, nyponskalmjöl, mesquite och många andra mumsigheter också såklart. :)

    Ricinolja har jag dock aldrig tidigare kommit i kontakt med, men det låter mycket spännande och det ska jag absolut läsa mer om. Tack rara! :)

    Kan passa på att tipsa om handtvål från 100%pure, favoriten här hemma!

    Gläder mig så av att läsa om dina framsteg.♥

    Trevlig helg!
    Kram kram
    /Anna

    ReplyDelete
  2. Jisses vilken lycklig son du har som redan i unga år får äta så bra saker!!!

    Såg att även Jess på Wellness Warrior använder ricinolja i sin cancerbehandling (castor oil på engelska). Det drar tydligen med sig gifter oxå! Jag tror att hon tar helt andra doser än vad jag skall göra med tanke på hur hon beskriver känslan av illamående efteråt.

    100%pure har jag aldrig hört talas om. Var hittar man den?

    Tack så hemskt mycket! Det är så skönt att det går framåt!

    Trevlig helg på dig oxå =)
    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete