Wednesday 10 November 2010

Skinny bitch.

jag

Jag vid poolen i Florida, djupt försjunken i Skinny Bitch.

Jag hade med mig en riktigt bra bok, The China Study, på resan. Den är oerhört intressant. Den berättar om den största studien som gjorts när det gäller proteinets inverkan på människor. I korthet; om man utsätts för ett cancerogent ämne och sedan äter animaliskt protein så sätter cancerprocessen igång. Om man slutar med det animaliska proteinet så avstannar processen. Mer om detta senare. Det är en oerhört viktig bok och jag kommer delge er, mina kära läsare, mer om denna bok.

Dollarn står lågt i kurs så det gick att göra en hel del bra affärer. Vi var inne på en bok- och tidningshandel för jag ville köpa med mig en yogatidning att ha på båten när vi kryssade. Jag hittade ingen intressant tidning men däremot hittade jag den här boken:

SkinnyBitch

Den måste läsas!!! Den är grymt intressant. Vill du gå ner i vikt men samtidigt behålla hälsan och pushas av två riktigt snygga tjejer så läs den!!! Vill du få det här med bra kost serverat på ett enkelt, inspirerande och tufft sätt – kärleksfullt ledarskap får den mig att tänka på – så köp den. Älskar du din kropp och är grymt nöjd med den men ändå vill få en knuff i rätt riktning mot att bli mer hälsosam så läs den!!! Ni som har mig nära hojta till så lånar jag ut mitt exemplar. Först till kvarn. Jag vill att alla jag tycker om och bryr mig om skall läsa den här. Jag vill att mina nära och kära skall fortsätta att få vara friska. Istället för att bära ett rosa band investera i den här boken och gör något konkret för att undvika cancer!

Den har också ett kapitel om hur man behandlar djur i USA. Jag tvingade mig att läsa den delen. Det var vidrigt. Om animaliskt protein innebär:

1. enorm plåga för djuren

2. cancer och hjärtsjukdomar för oss människor

3. sämre miljö

Varför i hela friden skall man då äta detta?

Det var när The Wellness warrior hade ett blogginlägg med Q&A till en av författarinnorna till Skinny Bitch, Rory Freedman som jag fick upp ögonen för den här boken.

Nej, det viktiga är naturligtvis inte att bli smal utan att vi blir fler hälsointelligenta kvinnor ( och i förlängningen barn och män ) i världen. Sanningen finns där ute, dags att öppna ögonen och inte blint tro på etablissemanget ( och kött- och mjölkindustrin!).

Ge dig själv den här boken i tidig julklapp! Det är du värd!

No comments:

Post a Comment