Tuesday 5 July 2011

Promenad-dax =)

I morse var jag väldigt stel när jag vaknade och jag börjar ana en rastlöshet i min kropp. Inte den rastlöshet som sinnet kan besitta och som tidigare fick mig att läsa/surfa eller mata hjärnan med något liknande fastän jag egentligen bara var trött. Jag börjar lära mig att bara vara när jag är trött. Igår t ex gick det ypperligt. Jag satte mig i sängen igår kväll och bara tittade ut genom fönstret på de vackra träden. Sen somnade jag gott =)

Men tillbaka till kroppens rastlöshet. Det känns som min kropp vill röra på sig idag. Kanske har den kommit till en platå i läkningsprocessen där den kan vila från inre läkning och dra nytta av lite rörelse. Att röra sig är ju också läkande. Man får igång blodcirkulationen och lymfan behöver rörelse för att kunna fungera optimalt. Det får bli en promenad med andra ord. Men det är en utmaning, jag får inte ta i för mycket! Jag får promenera i lugn takt och vara mycket inkännande.

Under dagen skall jag även njuta av mitt nässelte som jag gjort nu på morgonen.

Ha en  underbar dag! =)

No comments:

Post a Comment