Tuesday 5 July 2011

50% Raw.

Idag är jag 50% raw. Till frukost åt jag quinoagröt med dadlar, kanel och honung. Till lunch åt jag ris med skalade mungbönor, sallad, avokado och världens godaste kalamataoliver:

IMG_2686 Min lunch idag.

Till mellis blev det en riktig dundersmoothie:

  • 2 bananer
  • En del frusen mango
  • 1 msk hampapulver
  • 1 msk nyponpulver
  • 1 msk mesquitemjöl
  • Lagom med gojibär
  • osså vatten förstås =)

När jag stod och sörplade på den gjorde jag raw chokladbollar:

  • 1 dl cashewnötter
  • 1 dl kokosflingor
  • 1/2 dl vatten
  • raw kakao efter smak
  • 1 msk honung

Mixa cashewnötterna först, häll/lägg sedan i resten av ingredienserna. Rulla bollarna i det du känner för. Jag valde kokosflingor,

Ikväll är vi bjudna på middag hos min bror med familj och de skall göra Raw lasagne. Min svägerska har nyligen varit på en inspirationsresa med Erica Palmcrantz och vill gärna bjuda oss på något därifrån.

Halva min dag är med andra ord raw idag =)

No comments:

Post a Comment