Saturday 16 July 2011

Matplatsen börjar ta form…

God morgon!

Att vakna upp i sitt nya hus känns som julaftonsmorgonen när man var barn =) Jag vaknar pirrig och full av förväntan. Alla sover utom jag – och skatorna ;) Jag saknar katten. Jag hade altandörren öppen en stund igår och funderar på om han gick ut där? *avbrott* Jo då =) Nu hittade jag honom utanför ytterdörren. Jag misstänkte att skatorna retade honom…

Nåväl, igår packade jag upp sista kökslådan och matplatsen börjar ta form:

 IMG_2813Träpersiennerna kommer vi troligtvis ta ner. Dels tar de bort en för stor del av utsikten, dels ser det lite rörigt ut med tjocka snören som hänger ner.

IMG_2814Vår trappstegshylla som stod i hallen i förra huset.

IMG_2815Mina kära pelargoner som jag övervintrar från år till år. De brukar få vara utomhus men i år blir de nog kvar inne.

 

Idag skall det bli sol. Då får vi nog passa på att vara ute lite. Det ser nämligen ut att bli regn resten av veckan. Vi har dock lovat 7-åringen att bygga hans expedithylla idag.

Ha en underbar lördag! =)

2 comments:

  1. God morgon!

    En så oerhört fin matplats! Ljuset, de vackra fönsterna och hyllan passar ju perfekt.
    Älskar pelargoner, de är ju så vackra och så får de mig att tänka lite extra på min fina mormor!♥

    Skönt att katten hittade hem. :)
    Saknar min misse varje dag, han fick flytta till min mamma när jag flyttade till huvudstaden och där är han kvar och lever som en kung.. ;)

    Önskar dig en underbar dag!
    Kram kram
    /Anna

    ReplyDelete
  2. Jag tänker oxå på min mormor när jag pysslar med mina pelargoner. Hon övervintrade sina i sin matkällare. Dock inte lika många som jag =) Nu skall jag göra en fin övervintringsplats åt dem antingen i matkällaren eller i förrådet.
    Skönt att veta att din katt har det bra =) Jag är jätteglad att jag inte visste att Tiger var ute i natt. Nu slipper jag vara nojig inför hans första utenatt =)Han har ju redan klarat den =)

    Tack det samma fina du!
    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete