Thursday 1 January 2015

Nyårsdagen.

Hej alla fina!

Hoppas att årets första dag har varit härlig! Mattias tog ut Charlie så jag började med en ordentlig sovmorgon. Det var jätteskönt! Det var ett galet raketande här i natt. Har nog aldrig varit med om något liknande. Det kändes som alla grannar var ute och samtliga hade som mål att överträffa varandra. Det blev således inte så mycket till skönhetssömn för den har damen som även nattammar en söt liten bebis.

På eftermiddagen åkte vi till Mattias föräldrar och det är alltid lika mysigt att vara där. De är så snälla! Idag bjöd de på en jättegod vegansk pytt-i-panna och farmor hade dessutom bakat ett jättegott glutenfritt fröknäckebröd. Det är en sådan oerhörd lyx att bli bjuden på så fin växtbaserad mat. Jag ser fram emot när restaurangerna skall börja tävla i vem som kan göra godast ekologiska växtbaserade rätter!

Det var full fart på Charlie och han somnade på någon minut i bilen hem och slocknade snabbt för natten när vi kom hem.


Mums vilket gott fröknäcke! 



Receptet på den smarriga pytt-i-pannan kom från den vackra boken Green Kitchen Stories.

Nej mina vänner, nu skall jag faktiskt gå och knyta mig för lite mer skönhetssömn.

No comments:

Post a Comment