Saturday 3 January 2015

Krukor.

Nu sitter vi och tar igen oss en stund. Jag dricker en grön smoothie. Lunchen idag blev lagad då det inte fanns tillräckligt med mogen frukt men sedan dess har Mattias varit och handlat så nu kan jag njuta av en grön goding. Mattias har kört till tippen med full bil fyra gånger idag! Såååå skönt! Vi börjar komma ikapp känns det som. Vi har fokuserat på garaget där vi haft saker liggandes länge i väntan på att kastas.

Jag har sorterat ut krukor. Jag har alldeles för många! Det känns ju jättekonstigt att slänga krukor som är hela. Så jag har gott om krukor och kan därför inte köpa nya eftersom jag redan har men egentligen kanske jag inte alls gillar dem jag har...  Nu har jag hursomhelst sorterat ut en hel del som skall till tippen. Men det känns ju helt klart som slöseri, att slänga hela saker menar jag. Sen tror jag faktiskt inte att jag köpt en enda av de krukor jag slänger så alla är udda.

Nu kan vi snart äntligen få upp hyllor i garaget. Det ser jag fram emot! Och för att inte hamna i krukträsket igen så får jag ha en avgränsad plats för mina krukor och ta bort gamla om jag fyller på med nya. Hittills har de varit utspridda i hela garaget känns det som.


Krukor som får åka till tippen...

1 comment:

  1. Jag genomförde en storrensning för ett par år sedan. Hard core varianten... Allt som jag inte kunde motivera varför jag skulle ha kvar placerades i en av tre högar: 1. Ge bort (till ex Röda korset), 2. Släng (trasiga saker), 3. Sälj: ex märkesväskor

    Nu har jag börjat en ny räd����. Har nämligen hunnit handla på mig/fått en massa nya saker. Är övertygad om att vi, om vi har för många saker, tillslut ägs av dem, sakerna alltså. Jag känner att allt materiellt hindrar mig i mitt andliga liv. Den begränsningen vill jag inte längre ha!

    Lycka till med ditt/ert fortsatta röjande��!

    Kram Julie

    ReplyDelete