Tuesday 27 January 2015

Hjälp mot torr hud.



Nu har vintern tagit sitt grepp om oss på allvar och det börjar märkas på huden som blir torrare än vanligt. På sommaren använder jag ekologisk kokosolja men på vintern föredrar jag ekologisk sesamolja. Och som jag brukar säga, jag stoppar inget på huden som jag inte kan tänka mig att stoppa i munnen! Eller jag erkänner väl att jag inte gärna stoppar rouge i munnen som jag använder emellanåt men ingen lotion där syftet faktiskt är att det skall gå in i huden får vara på min kropp om det inte går att äta!


Till Charlie använder jag mycket kokosolja. I badet, om han är röd i rumpan o s v. Det funkar perfekt!

2 comments:

  1. Du ser riktigt fräsch ut! Helt sjukt vad frukt och grönt kan göra med kroppen. Har kört i 14 mån nu och allt fett har försvunnit på exakt dom rätta ställena. Snygg börjar man bli nu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket =) Ja verkligen! Oj, grattis till dina 14 månader!!

      Delete