Friday 30 January 2015

Ett glas rött.


Det är ju fredag som sagt och det måste ju firas med ett glas rött i baren!
Ni kan vara helt lugna dock, det är inte vin utan färskpressad juice på blodapelsin!


Jag var på Fram igår och fick med mig 10 kg blodapelsiner. 


Jag köpte även lite annat smått och gott, bland annat nässelpulver. Jag älskar att ha färska nässlor i min smoothie men det är liiite svårt att få tag i nu och när jag såg burken med nässelpulver kände jag hur mycket jag saknar nässlorna så den fick följa med mig hem.


Jag köpte även yogite. Jag tycker det är mysigt med en kopp te så här under vintern så jag dricker en kopp då och då. 

Några burkar barnmat fick också följa med hem. Jag föredrar att ge Charlie nylagat men ibland är det bra att ha som reserv.

Nu  har det slutat snöa ute men det skall börja inatt igen och snöa hela dagen imorgon. Jag önskar att de stora killarna var här så vi kunde busa i snön! Men de kommer inte förrän på söndag kväll skulle jag tro.

2 comments:

  1. Åh, va gott det ser ut!!

    Jag har ju en Slowstar numera, men hinner inte använda den på morgonen, utan jag gör juice på kvällen och ställer in i kylskåpet. Men igår kväll hann jag inte, och idag saknar min kropp verkligen juicen. :( Jag ska se till att få i mig lite ikväll istället. Åh, vad jag längtar!!

    Jag har provat några av Kristina's recept, men kör nu på det som faller mig in, och brukar göra ca 8-10 dl. Mums!! Det fungerar verkligen utmärkt som frukost.
    Men ibland finns det faktiskt inget som går upp emot ren apelsinjuice. Det ser himmelskt gott ut. :)

    Kram,
    Olivia

    Ps. Av de få bloggarna, som jag regelbundet följer, är din den enda som jag faktiskt kommenterar på. Du har helt enkelt fått till en sån mysig stämning här, så man kan liksom inte låta bli. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är sååå gott!!!

      Visst är det häftigt hur snabbt man vänjer sig vid goda vanor?

      Jag har också gjort en del av hennes recept och de är så goda! Precis, numera har man en egen palett att välja på.

      Åh så glad jag blir att du skriver om den mysiga stämningen. Det är precis det jag vill få till! :))

      Stor kram och tack för att du tar dig tid att kommentera :))

      Delete