Friday 12 November 2010

Yogahelg.

Nu är det dags för yogahelg igen! Det skall bli så härligt! Den här gången är det inte vår vanliga lärare som håller i kursen utan en herre som heter Bhai Himat Singh. Så här står det på lärarutbildningens hemsida om honom:

Bhai Himat Singh
är internationellt diplomerad kundaliniyoga- och meditationslärare och har över 20 års erfarenhet av kundaliniyoga. Bhai Himat började studera kundaliniyoga direkt för Yogi Bhajan i New Mexico 1984. Han startade sin första yogalärarutbildning i Los Angeles 1991 och har sedan dess varit gästlärare på olika yogalärarutbildningar runt om i världen. Bhai Himat är för närvarande bosatt i USA där han studerar akupunktur och kinesisk medicin för att bli Doctor of Oriental Medicine. Han besöker Sverige med jämna mellanrum för att undervisa i kundaliniyoga, meditation och yogisk healing. Bhai Himat ger också privata healingbehandlingar och är tillsammans med Wiveca huvudlärare på utbildningen till kundaliniyogalärare i Göteborg.

Visst verkar det väldigt spännande!?!? Intressant också att han studerar kinesisk medicin. (Om du känner till någon i Göteborgstrakten som är duktig inom kinesisk medicin så tipsa mig gärna! ) Enligt Wiveca, vår huvudlärare, blir det inte så mycket teori dessa dagar utan mer upplevelser. =)

Mina röda dagar har tajmat varenda yogahelg hittills vilket är lite oturligt eftersom röda dagar är till för vila men jag lyssnar på kroppen och gör inte de saker som känns besvärliga.

Jag är redo för en helg fylld av upplevelser!

Ha en helt fantastisk fredagkväll och jag kommer säkert skriva mer här under helgen!

No comments:

Post a Comment