Thursday 11 November 2010

Simma med delfiner.

LET.A-6 11.30 014

Efter att vi gift oss i Florida gav vi oss ut på en kryssning i Karibien med destination Cozumel i Mexico. Vi hade tid för utflykt där och funderade över huruvida vi skulle välja att besöka Mayaindianernas tempel eller att simma med delfiner. Faktiskt inget enkelt val alls. Dock fick barnen styra den här gången och jag tror att de skulle uppskatta att simma med delfiner mest. Jag ångrar inte det valet. Ingen annan i familjen heller. Oj, oj, oj. Vilka lekfulla, fantastiska och kärleksfulla djur! Det var en stor upplevelse.

Dessutom såg vi delfiner utanför tomten där vi bodde i Florida plus att de simmade ikapp med kryssningsfartyget. Jag är kär i dessa underbart charmiga varelser.

Dock var jag aningens skeptisk innan. Jag tycker inte man skall ha djur i fångenskap eller bedriva cirkus med dem. På det här stället behandlades dock delfinerna väldigt respektfullt så det kändes bra. Jag är oerhört tacksam att jag fått den här möjligheten och det är ett minne för oss alla fyra att ta med oss resten av livet.

2 comments:

  1. Delfiner är underbara, mitt favoritdjur om jag skulle välja att vara ett djur. Att kunna se denna underbara värld som finns under ytan plus att du nästan kan flyga ;).

    ReplyDelete
  2. Ingen dum tanke alls faktiskt. =) Jag tycker också att delfiner är helt underbara. Jag är väldigt svag för elefanter också. =) Att vara en huskatt känns som en lockande tanke emellanåt i vinterkaoset här i Sverige =)

    ReplyDelete