Tuesday 23 November 2010

Wokade grönsaker.

wokMiddag

Nu ikväll gjorde Mattias sin fantastiskt goda wok på diverse färska grönsaker och med kokosmjölk som bas. Han kryddar den med spiskummin, koriander, paprikapulver och cayennepeppar. Till detta gjorde jag en sallad bestående av blandade gröna blad, gurka, körsbärstomater, majs och sesamfrön. Det finns så fantastiskt god veganmat =))

9-åringen äter modigt och provar allt. 7-åringen fick välja en grönsak ur wokgrytan, han valde sockerärtor och sedan åt han sallad och ris. Det är otroligt, killen som vägrade äta gröna blad är nu efter några månader med gröna smoothies helt van vid smaken av bladgrönt =) Trägen vinner ;)

Själv åt jag av allt =)

IMG_1340 I woken hade vi aubergine, en riktig favorit här hemma nu, paprika, sockerärter och blomkål.

Precis när vi kom hem gjorde jag mig lite mungbönsvälling i ren panik. Jag var hungrig =) Den bestod idag av 2 bananer, 2,5 dl groddade mungbönor och lagom med vatten. Jag har ingen rejuvelac just nu så därför blev det vatten. Men om två dagar är rejuvelacen klar! ( Recept kommer alldeles strax!)

Nu har jag lagt valnötter i blöt för att ha i min lunchlåda imorgon!

Ha en skön kväll!

No comments:

Post a Comment