Tuesday 2 November 2010

Veganskt i Florida.

Mattias och jag var inställda på att det inte skulle vara så enkelt att få veganskt under våra veckor här i Florida. Jag trodde dock att det skulle vara enklare än hemma i Göteborg att hitta restauranger men det är lika illa ställt här. Sen bor vi hos en släkting till Mattias och då får man ta seden dit man kommer. Det har med andra ord blivit både kött, fisk och säkert mjölkprodukter ( i såser och liknande ). Det finns två sätt att förhålla sig till detta:

1. Inte äta någonting i princip.

2. Äta och tänka att jag åt sådan här kost i 38 år innan jag bytte och se det som en snabb väg till att gå upp i vikt =)

Magen har inte mått bra. Oj oj oj… Smärta och snabba utgifter har det varit. Det har dock stabiliserat sig något. Igår stod dessutom vi för middagen så det blev veganskt hela dagen =) Det gillar min mage idag som är lugn som en filbunke.

Bortsett från kosten har jag prima liv =)

No comments:

Post a Comment