Sunday 21 November 2010

Fest.

Vi var på 40-års fest i fredags och det var som att vara på kalas när jag var liten. Jag ville ha alla presenterna =) Min vän som fyllde år fick torkugn, kärl att sura vitkål i, intressanta böcker, vackra föremål och en sjal. Bl a. Torkugnen var från OBH Nordica. Tänkte visa er den men jag hittar den inte på nätet...

Förutom väldigt trevligt sällskap på festen serverades det fantastiskt god mat! Min vän är allergisk mot mjölkprotein och vete och vegetarian så allting gick att äta =)) Det var dessutom tillagat av en stjärnkock från New York så Mattias och jag åt alldeles för mycket =) Schmuel som han heter kommer att vara i Sverige till december och om man vill kan han komma hem och laga mat eller fixa en festmåltid, precis som han gjorde åt min vän. Han har haft två matlagningskurser varav jag tyvärr missat båda men däremot har jag anmält mig till hans kurs i syndigt goda Raw lyxefterrätter =))

Känslan av att kunna äta allt och veta att det bara är bra saker man stoppar i sig är underbar. Alla som inte tror att det finns något gott att äta om man plockar bort gluten och animaliskt protein har fel. Det vi fick var gudomligt gott =)

Det blev lite vin och glühwein på festen, plus att jag inte kom i säng förrän efter tolv så det blev ingen yoga morgonen efter kan jag säga. Hjälp vad svårt det var att komma ur sängen =)  Jag är ingen partyprinsessa helt enkelt ;)

Sviterna av festen sitter tydligen kvar eftersom jag sov till 8:20(!) idag och yngste sonen vaknade inte förrän 9:20 =) Ingen yoga idag heller med andra ord. Vilken förtappad själ jag är ;) Å andra sidan har jag redan kört 6h yoga och meditation den här veckan så det är rätt okej tycker jag =)

Ha en skön söndag!

4 comments:

  1. vad härligt och vara på ett kalas och slippa känna sig annorlunda:D Torkungen från OBH Nordica verkar spännande, är den billigare än det andra som kostar runt 2000-3000 kr ? Har du någon erfarenhet av hampa kläder? har tittat runt lite på nätet men jag har inte köpt nå än, vore skönt att köpa kläder som man kan bära med gott samvete, som samtidigt är hållbart. Har gått över till Balsam nu, mitt hår blev lite väl fett ett tag, men det har blivit bättre i alla fall, så jag varvar lite :D Hade gott kära du.

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. Ja det kändes faktiskt jättebra =) Sen var det ju så otroligt gott oxå! Nu har jag hittat torkugnen, skriver ett inlägg om det! Det här med kläder är ju superintressant! Inte hört talas om hampa-kläder ännu, tack för att du tog upp det! Även detta är ju värt att blogga om! =)
    Hm, ja man får ha lite tålamod med håret. Vattentvättar du emellanåt? Ett riktigt bra knep är att gnugga ordentligt i ljummet vatten, som om du schamponerar men utan schampo. Sedan sänker du successivt temperaturen och avslutar med kallt vatten. Jag gnuggar inte då utan härdar bara ut =) Detta gör att jag klarar mig väldigt länge utan honungstvätt!
    Tack skall du ha! Kram på dig =)

    ReplyDelete
  3. Hej, ja vad roligt med torkugnen:D ska bli kul att läsa om det sen, ja kläder är en egen djungel:D efter att ha tittat på Earthlings så försöker jag hitta djurfria skor, det är inte lätt att bli alltför medveten men det är en intressant resa. Trots att jag själv tycker att jag är väldigt medveten så har jag skinnskor :/ har tänkt att det är hållbart, men nu är det stopp, så hittar du hållbara skor som ser bra ut också, så hojta till:D Jag har lyckats att tvätta håret med vatten en gång, och det blev bra :D men dagarna före mens och under, ja då skulle jag behöva befinna mig inomhus om jag inte tvättade håret, men jag behöver bara använda schampo kanske 3 gånger i månaden, sen har jag balsam eller honung. eller bara vatten, så det tar sig :D men jag ska prova mer med vatten och sänka temperaturen och se om det fungerar på mig, det vore ju toppen :D

    Hade gott.

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  4. Hm... Earthlings vågar jag verkligen inte titta på. Resonerar ju som du när det gäller skorna. Men det borde dyka upp bra alternativ där också! Vi får hjälpas åt att hålla utkik!
    Ha, ha =) Det är ju det som är det härliga med att inte tvätta håret, det följer de cykler man befinner sig i. Men jag håller med dig, det är inte roligt att gå ut med fett hår. Mitt blir aldrig så längre... lite sämre blir det under mens men då sätter jag upp det i en knut. Enligt ayurveda skall man inte schamponera håret under dessa dagar så det gjorde jag inte förr heller.
    Ja, lycka till med vatten-tvättandet! Gör det under en period för att förebygga. Gör det när du tar din dusch helt enkelt så skall du se att det blir bättre! =)

    kram kram och god natt =)

    ReplyDelete