Tuesday 23 November 2010

Meditation i snökaos.

I morse var det sannerligen inte lätt att meditera. Att gå upp var inga problem. Jag stiger helt enkelt bara upp när mobilen larmar. Men det var inte lätt att skingra tankarna under meditationen när jag jag såg snön yra utanför fönstret och jag visste att jag skulle köra mina grabbar 2 mil i rusningstrafiken. Undrar hur många gamla yogisar i Indien som hade sådana sysslor att ta tag i efter en morgonmeditation? ;)

Jag älskar snö men mentalt är jag fortfarande kvar i Florida och där tänker jag stanna ett tag till!

Hoppas ni hade en lugn morgon i snökaoset!

4 comments:

  1. Tips på bra julklapp för dig. http://www.youtube.com/watch?v=rh2g4IjHIiU&feature=related

    Att vakna till en mobil verkar inte bra.
    Jag har vaknat till wake up light i många år.
    Den börja gry sakta med stegrande ljusstyrka under 30 min, sedan har jag fågelsång från skogen, men man kan också vakna av havet.

    Är jätteskönt att vakna till denna, speciellt under den mörka delen av året.

    Mobilen ska du inte ens ha i sovrummet ;)

    Kram från Singapore!

    ReplyDelete
  2. Åh tack för tipset Anneli! =) Skall kolla in!

    Jag har alltid telefonen på flightmode och jag hoppas att det räcker men det kanske inte är tillräckligt? Jag borde ta tag i att läsa på mer om det oxå! =)
    Sen har jag naturligtvis ställt in den på en vacker mantrasång så inget otäckt larm där inte =)

    Åhh Singapore... gissar att du kan meditera utan att tänka på snöstorm :D

    kram från ett vintrigt Sverige =)

    ReplyDelete
  3. Yes, det kan du ge dig på. Gryningspromenad (40 min)varje morgon (06:03). Härlig att stå på en kulle och göra lite avslappnande andningsövningar och möta solens första strålar mot slutet av promenaden. Vi tar in dagen liksom, min man och jag.
    Även när vi bodde i Sverige gick vi gryningspromenad (05:03) och i vilket väder som helst.

    Har du testat gryningspromenader?

    ReplyDelete
  4. Vilken underbar start på dagen! Ljuvligt!
    Nej jag har inte testat gryningspromenad. Jag kör däremot gryningsyoga =) Det är något alldeles speciellt den där tiden på morgonen innan allting vaknat!
    Förresten varför just 3 minuter över? =)
    Jobbar ni i Singapore eller semestrar ni?

    ReplyDelete