Tuesday 30 December 2014

Ny citruspress!

Jag dricker ju stora mängder färskpressad apelsinjuice som ni vet. Då behövs en bra citruspress. Jag köpte en Cuisinart för några år sedan som jag tyvärr inte alls varit nöjd med. Den läckte efter ett tag så det blev alltid en kladdig pöl av apelsinjuice under den och för en tid sedan gick pipen på den sönder. Jag önskade mig därför en ny press i julklapp och fick den här eleganta från Philips av Mattias föräldrar.


Förutom att den är snygg och funktionell så är den också väldigt tyst. Något jag inte funderade över när jag hade den gamla, som brummade ordentligt, men det är sååå skönt med en som går tyst som den här. Dessutom väcker jag inte de stora barnen i huset när jag gör mitt citronvatten på morgonen *skrattar*.

No comments:

Post a Comment