Friday 12 December 2014

Lyckad operation!

Idag myser jag hemma med två av mina prinsar. Vincent genomgick en skelningsoperation igår. Han har skelat sedan födseln och för en tid sedan lyfte han att han ville opereras. Vincent har aldrig varit brydd av vare sig glasögon eller sin skelning men nu började han tycka att det var jobbigt rent funktionellt att inte kunna kontrollera ögonen längre.

Jag var med när han skulle sövas och det hjälpte förstås att jag själv varit med om det två gånger tidigare. Personalen är så proffsig också så det kändes väldigt tryggt. Uppvaket gick också lugnt och fint. Nu skall han få droppar och salva några gånger om dagen. Han är fortfarande lite ljuskänslig och sitter och lyssnar på podcasts under sin tröja.

IMG_4413

Jag har passat på att baka en vegansk, glutenfri saffranskladdkaka.

IMG_4420

Charlie och Ruby är så förtjusta i varandra!

IMG_4423

Vi fortsätter myset och Charlie sover inne sina sovpass idag ifall Vincent behöver oss.

4 comments:

  1. Det sägs att om man skelar så har man god tillgänglighet till sitt tredje öga ;) Mysigt det ser ut med katten och babyn :)

    ReplyDelete
  2. Åh! Har du lust att dela med dig av receptet på saffranskladdkakan? :)
    Skönt att op gått bra!

    ReplyDelete