Wednesday 17 December 2014

Det är inte alltid så lätt…

..när ens föräldrar bestämmer sig för nya kostvanor :) När vi hade besök i helgen ondgjorde sig barnen över alla experiment de blivit utsatta för: “Jag minns när mamma gjorde smoothiesar på typ allt grönt som fanns i kylskåpet” sa en av flickorna som var här :) Jag känner igen det där :) Efter en tid lärde jag mig att gå försiktigt fram med barnen och numera tycker de att smoothiesarna är riktigt goda, förutom idag när jag tog alldeles för mycket selleri. Vincent kunde bara inte förmå sig att dricka upp den *skrattar*. Jag tyckte den var jättegod men jag har full förståelse för att den inte föll Vincent i smaken :) Han vaknade förresten i natt och hade riktigt ont i ögat så vi bestämde tillsammans att han skulle vara hemma idag. Jag tycker så synd om honom för han vill verkligen gå till skolan och jag känner igen den viljan så mycket. Det är en utmaning att inte köra över sin kropp i sådana lägen.

Det blir dock en massa myyys nu när även storebror är hemma och han kan hjälpa mig att ta bilder till bloggen med finkameran :)

IMG_4571

Jag är så lyckligt lottad som har tre så fina pojkar <3

No comments:

Post a Comment