Friday 5 December 2014

Fredag!

Så skönt att det är fredag igen!

Vår fina hemhjälp kom på förmiddagen och vi började med att fika tillsammans- hon kaffe och jag grön smoothie. Men snart är hon nog redo för att smaka grön smoothie! :) Jag har coachat henne lite i kost och från att ha varit en allätare med näst intill obefintligt fokus på frukt och grönsaker har hon nu tagit bort komjölken ur sitt liv. Hon har fortfarande lite mjölk i kaffet men annars är det borta. Fler grönsaker och frukt har gjort entré och från att ha varit tokig i smågodis äter hon nu en bit mörk choklad istället. Det är ingen stor förändring hon gjort men ändå så har hennes blodtryck sjunkit markant och det är såååå härligt tycker jag!! Mer frukt och grönt och färre dåliga saker åt folket! :)

Efter att Charlie ätit sin lunch gick vi ut på promenad och sen kom vi in till ett skinande hem och det är extra lyxigt att få sängen bäddad tycker jag :)

IMG_4317

IMG_4310

Visst är filten fin? Det var en namngivningspresent från min bror men familj. Naturligtvis är en eko :)

Önskar er en härlig helg!!!

No comments:

Post a Comment