Monday 22 December 2014

God kväll!

Hur har ni det så här två dagar före julafton? Jag sitter i soffan och njuter. På bilden ser ni våra nya köksstolar som Mattias skruvat ihop. Jag har oljat in sitsen som är obehandlad ek. Vi har även köpt ett köksbord som jag oljade in tidigare idag. Jag använde rapsolja. Då kom jag på att även min hårbotten behövde en omgång så då masserade jag in sesamolja som får verka över natten. Jag gillar naturliga oljor som ni vet.

Imorgon skall jag baka glutenfritt veganskt julbröd och koka grönkål. Mattias skall göra potatisgratäng. Men jag börjar självklart dagen med att meditera. Det gäller att sätta tonen för dagen.

Mattias och Vincent spelar dataspel ihop, Alexander kommer imorgon och Charlie sover förstås. Själv skall jag läsa en stund innan läggdags. Blir en kundaliniyoga-manual om våra chakran.

God natt!

No comments:

Post a Comment