Monday 22 December 2014

Kreativa klappar.

För en tid sedan skrev jag att jag kände att jag hade så ont om tid. Det finns ju flera orsaker till detta men en sak jag identifierade var att det berodde på att jag hade många högar att gå igenom. Jag har sedan kommit fram till att jag vill minska antalet saker jag har: ju färre saker, desto färre saker att ta hand om, damma, laga osv och ju mer tid frigörs!

Detta i kombination med inspiration från en podcast med Rich och Julie så bestämde jag mig för att önska något kreativt från de stora pojkarna i julklapp. Av Alexander som är 10 önskar jag mig dikter/berättelser om alla i familjen. Alexander har mina senaste födelsedagar på eget bevåg skrivit fina dikter till mig så detta är något som passar honom. Från Vincent, som är 12, önskar jag mig en film om en dag i familjens liv. Han filmar och redigerar. Vincent har haft en del liknande projekt i skolan och då är det alltid han som stått bakom kameran och klippt ihop och vi har varit så imponerade av resultatet.

IMG_4680

Visst är det bra!? Killarna får öva på sin kreativitet och jag får inga extra saker. Det har ju inte enbart med min tid att göra utan även hur vi använder jordens resurser.

No comments:

Post a Comment