Wednesday 19 February 2014

Vikten av att äta nyttigt när man är gravid.

greens

Den här salladen skall jag tvätta för att ha i min smoothie och dessutom fyller jag på med grönkål. Att äta hälsosamt när man är gravid är superviktigt. Inte nog med att jag bygger ett barn, barnet tar ju all sin näring från mig! Om jag inte fyller på med näringsriktig kost kommer jag ju att dräneras på viktiga ämnen och energi! Dessutom behöver jag all energi jag kan få när bebisen väl kommit ut. Eko, eko, eko också, är naturligtvis en självklarhet! Min kost bidrar också, precis som när jag inte är gravid, till ett stabilt humör. Det är ju toppen både för mig  och framför allt min man och mina barn!

Somliga nätter är inget vidare just nu. Urinblåsans minskade utrymme gör att blåsan snabbt fylls och leder till täta toalettbesök även under natten. Jag brukar alltid sova på mage men det går ju inte nu så jag vaknar ett antal gånger även på grund av att jag inte ligger bekvämt. Bebisen gör ju sitt också och väcker mig ibland  :) Tack och lov är inte alla nätter sådana och jag är helt överväldigad över hur pigg jag är när jag fått en bra natts sömn. Idag går jag in i vecka 34!

No comments:

Post a Comment