Wednesday 12 February 2014

Varför smarta människor underpresterar och vad man kan göra för att ändra detta.

Måste dela den här videon med er. Det är ju egentligen inte så mycket nya saker men bra att få tipsen samlade. Jag hade exempelvis två enormt tuffa projekt på jobbet i våras t o m i höstas. Även med facit i hand hade jag gjort samma sak igen för jag lärde mig enormt mycket och mina styrkor respektive svagheter som projektledare fick ett klarare ljus över sig. Efter dessa båda projekt tackade jag nej till projekt med lika snäva deadlines för jag har numera förstått vikten av återhämtning. Vi kan inte alltid prestera på topp utan att få en period av återhämtning. Vidare hade jag inte bara mig själv att tänka på utan ett liv i magen att ta hänsyn till. Idag är det också så mycket som pockar på vår uppmärksamhet och det är viktigt att medvetandegöra detta och begränsa sig. Att vara närvarande här och nu. Marie Forleo som håller i intervjun är samma person som står för den B-school som jag kommer att köra med start 10 mars.

No comments:

Post a Comment