Saturday 22 February 2014

Gravidtips!

bananas

En stor fördel med den livsstil jag följer just nu är att jag inte längre har PMS. Det är fantastiskt tycker jag! Jag hade riktigt svår PMS tidigare där jag kände mig mycket låg och dessutom blödde väldigt mycket. Det är många dagar av ens liv som tas ifrån en anser jag. Jag gissar att det är 80/10/10 med mycket frukt som gör att jag inte längre har någon PMS . Jag har nämligen sett att Erica Palmcrantz fortfarande lider av PMS och hon äter inte enligt 80/10/10. Hur som helst, någon gång runt gravidvecka 30 kände jag att hormonerna började ta över mitt sinnestillstånd och humör. Det är jag inte van vid längre :) Det är enormt mycket hormoner i omlopp när man är gravid. Tydligen mer under en enskild graviditet än under ett helt liv med menstruation. Då mindes jag, jag behöver äta några monomål med bara bananer. Monomål innebär att man bara äter en frukt. Jag har ätit en del frukostar med bär mixat med bananer men det var helt enkelt läge att bara äta bananer några mål. Jag fortsatte att äta andra fruktmål emellan och efter två-tre dagar var mitt stabila, lugna, lyckliga tillstånd tillbaka. Det här är inget hokus pokus utan bananer innehåller en aminosyra, tryptofan, som har denna effekt på vår kropp. Vill du läsa mer om bananer och dess goda egenskaper kan du läsa vidare här.

Förövrigt sitter jag och mumsar på mixade bananer just nu. :)

No comments:

Post a Comment