Wednesday 12 February 2014

Ledig onsdag.

Jag njuter sååå av mina ledig onsdagar. Jag tror att dessa är ytterligare en anledning till att jag mår så bra i min graviditet. I morse t ex var det så enormt skönt att inte vakna förrän solen gick upp. Det är så utvilande att följa den rytmen. Jag tror inte vi är gjorda för att gå upp i mörkret. Efter en god juice och stojiga katter tog jag en skön promenad i skogen. Naturen är enormt avstressande för oss och riktigt bra vid återhämtning som jag nämnde i mitt förra inlägg. Vi måste hitta sätt att fylla på energi, vi kan inte bara ge, ge och ge. Just nu känner jag ingen stress över huvud taget men jag slutar aldrig att njuta av att vistas i skogen. Dessutom skriker min kropp efter att röra på sig.

20140212_114000

Om jag är tvungen att välja mellan spa och skogen väljer jag tveklöst skogen.

3 comments:

  1. Förstår precis vad du menar, i höstas köpte min sambo och jag en stuga i skogen invid en sjö. Att vara där är enormt helande.

    Kram Julie
    PS Måste passa på att fråga var ni har köpt er dammsugare. Känns som om jag dammsuger jämt:-D!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det låter ju helt underbart! En del av mig skulle vilja bo i stuga mitt ute i skogen :)
      Vi har köpt den på netOnNet. Här hittar du den: http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/dammsugare-och-stadning/robotdammsugare/neato-signaturepro/192060.5711/
      Jag mindes hur det var när mina stora killar var små och kröp omkring på golvet, då dammsög jag verkligen varje dag. Blir skönt att ha "Hebbe" som sköter det åt oss då :D Kan jag starta honom när jag tar en promenad med bebisen :)
      kram

      Delete
  2. Tack för länken:-)! Jag skulle också gärna bo ute i skogen, utom då min sambo är bortrest och det är becksvart ute. Såna gånger är jag väldigt tacksam över att få bo i ett samhälle:-D!
    Önskar dig en fin och harmonisk söndag:-)!
    Kram

    ReplyDelete