Friday 21 February 2014

Vad jag ätit hittills idag.

Jag började dagen med ett stort glas färskpressad apelsinjuice. Blodapelsiner dagen till ära. Därefter blev det 9 bananer mixade med ca 100 gram frysta hallon. Till lunch åt jag vindruvor.

IMG_20140221_113846

När jag kom hem från jobbet blev det mer färskpressad apelsinjuice och därefter en smoothie på banan, äpplen, ca 300 gram sallad och grönkål.

Allt eko förstås för endast det bästa är gott nog för mig och min lilla bebis i magen :)

Trevlig helg och jag hoppas att ni också ger era kroppar det de bäst förtjänar och inte en massa skräpmat! För det är ni sannerligen värda! Och ni kommer må så himla bra och inte ens titta efter skräp.

2 comments:

  1. Jag är inne på att börja växla över till mer frukt och grönt-baserad mat. Gillar verkligen bananer och funderar på att börja med frukosten, dvs äta mixade bananer (ev. lite bär) som en mjukstart. Vad tror du om det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tycker jag låter som en lysande idé Malin. Tänk på att bananerna skall ha bruna prickar för att vara mogna. Om man äter stora mängder omogna bananer riskerar man att bli förstoppad och det är ju tokigt. Lycka till!
      kram
      Jessica

      Delete