Friday 14 February 2014

v.33 och besök hos barnmorskan.

Igår var vi hos barnmorskan igen. Det är nästan en månad sedan sist. Men från och med nu blir det varannan vecka. Allt såg fint ut och den lille/lilla har vänt sig med huvudet nedåt. Det kan förstås ändra sig men båda mina stora killar vände sig vid den här veckan ungefär så jag hoppas bebisen stannar så. Min man har varit med vid varje besök och det tycker jag är underbart. För honom är det en självklarhet. Jag mår som sagt väldigt bra. Vissa dagar är jag lite tröttare för en del nätter är inte på topp. Det hjälper liksom inte att jag äter hälsosamt när blåsan har mindre utrymme och man måste kissa flera gånger per natt och när sovställningen är obekväm o s v. Å andra sidan gissar jag att min hälsosamma kost gör att jag trots vissa riktigt dåliga nätter ändå har hyfsat med energi för att klara mig igenom dagen. Jag äter ju mat som tillför energi och näring istället för sådan mat som dränerar mig på energi. Jag är också väldigt respektfull mot mig själv och lägger mig tidigt när så behövs. På min lediga onsdag och under helgen tvekar jag inte att ta en tupplur om jag behöver det heller. Visst, jag har tusen saker jag vill göra istället för att sova på dagen men allt har sin tid. Får se om vi kan ta några fina bilder i dagsljus i helgen för er som är nyfikna på att se hur jag ser ut just nu. Bjuder istället på en vacker bild på en av mina orkidéer.

IMG_1785

No comments:

Post a Comment