Wednesday 5 February 2014

Härlig ledig onsdag.

Jag har haft en riktigt skön dag idag. Fick mig en energigivande förmiddagspromenad i ett soligt vinterlandskap.

20140205_112634

Jag stannade vid flera tillfällen och bara njöt av solens strålar. Dessutom var det fullt liv på fåglarna idag. Helt otroligt vackert! Jag är tacksam över att bo nära ett naturreservat. Här kommer det bli många promenader med barnvagnen!

Efter lunch kände jag mig lite sömning och tog en tupplur. Jätteskönt! Det är ju det mina onsdagar är till för. Att ta dagen som den kommer. Tittade även i förrådet efter bebiskläder och jag har en hel kartong i minsta storlekarna. Helt otroligt så små bebisarna är i början! Man glömmer så fort. Vi får ta in den och se över om vi har allt som finns. Jag tror faktiskt det. Dock såg jag inga ytterkläder men jag har fler lådor att gå igenom. Pojkarna är födda mitt i vintern så jag hade tjock overall till dem. Har aldrig haft någon nyfödd bebis i april.

Vidare har jag funderat över vad jag vill göra under min föräldraledighet. Dels skall jag börja med Olgas träning för nyblivna mammor. Tror det blir kalas! Först bygger man långsamt upp sina muskler och sedan efter ca ett halvår är det dags att börja springa. Det tror jag är jättebra! När man börjar springa som mamma kan det vara lätt att ådra sig skador både på grund av försvagningar i kroppen efter en graviditet men även på grund av snedbelastning som att t ex alltid bära barnet på samma höft. 

Dessutom planerar jag att börja med B-school igen! Jag påbörjade denna förra våren men sedan fick jag så enormt tunga projekt på jobbet att det inte fanns energi utöver detta. När man en gång betalat för B-school är man medlem för resten av livet och det blir perfekt att köra under föräldraledigheten! Årets kurs drar igång 10 mars och pågår i 8 veckor. Det kommer ju sammanfalla med när bebisen kommer men jag kan ju köra kursen på halvfart eller trekvartsfart. Det är ju ingen brådska men ett riktigt bra mål.

No comments:

Post a Comment