Sunday 9 February 2014

Ekologisk hårfärgning.

Sitter med en sexig hätta på huvudet och väntar på att få skölja ur hårfärgen. Jag slutade tona/färga håret för några år sedan för jag stod inte ut med de äckliga kemikalierna. Nu har jag dock hittat en ekologisk variant bestående av örter. Håret luktar grönt te ungefär. Färgen kostar 99kr och kommer att räcka till två färgningar. Oerhört prisvärt plus att det ju är bra för miljön och mig. Kan det bli bättre!? Skall bli intressant att se resultatet.

74de12c9cb95bf92bc4f0644ea233a983dfd31e0_250x250

Färgen har jag köpt på Softskin.se.

2 comments:

  1. Hej!!

    Hur blev resultatet? Blev du nöjd? Kändes det ok i hårbotten, eller började det klia något?

    Själv har jag gått på balsammetoden i över ett halvår, och idag provade jag för första gången med honung, tack vare dig, och det var som en AHA-upplevelse. Oj, vad tjockt mitt hår blev helt plötsligt. Och jag har ganska tjockt hår ändå. Men nu var det som att allt dubblades, så jag går omkring med en lejonman nu. Haha... Men jag är jättenöjd. Det var lite bökigt, men det kommer jag väl vänja mig vid. ;)

    Jag går dock och färgar håret/hårbotten var 10:e vecka. Och detta är ju då med "vanliga" hårfärgningsmedel hos frissan. Så jag är väldigt nyfiken på den här produkten, och funderar starkt på att prova den.

    Stor krama på dig Jessica!! Tack för all inspiration.
    //Olivia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så kul med honungen! :) Alltid roligt att prova lite nytt.

      Jag blev jättenöjd med resultatet. Det är absolut värt att prova! Det står dock att det kan vara lite svårt för färgen att fästa om man färgat med kemikalier tidigare. Men färgen är jättebillig så det är som sagt helt klart värt att prova. Jag använde bara halva mängden färg.

      kram kram och ha en fin dag!
      Jessica

      Delete