Monday 3 February 2014

Låt kreativiteten flöda.

Jag inspireras av andras raw food recept och sedan tittar jag vad jag har i mitt kylskåp så höftar jag ihop något. Ibland blir det fantastiskt gott, ibland inte lika bra. Det viktigaste är att våga och att göra något vackert för sig själv. Vi äter ju med ögonen också.

creative

En annan sak som maken och jag pratat om nyligen är att vi ofta får höra: Men oj, det här får ju du inte äta ( om en kaka, godis, tårta, osv ). Men där har de helt fel. Vi får äta precis vad vi vill men vi väljer att äta hälsosamt för att det får oss att må så bra! Vi har inget behov av att tillfredsställa något sötsug eller tröstäta. Vi mår bra och känner oss tillfreds helt enkelt. Jag tror det där “får inte” ofta kommer från människor som håller dieter och tvingar sig själv att avstå för att sedan falla igenom och frossa eller “unna” sig som man kallar det. Det verkar fruktansvärt att leva så. Äter man hälsosamt har man inga tomma hål att täppa igen. Man ligger på en förhöjd lyckonivå konstant. Den känslan vill jag inte förlora för en enda kaka i världen.

2 comments:

  1. Jag är nyfiken på hur du gör zucchinipastan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag använder en Spiralizer som jag köpt på Råvarubutiken. En jättebra butik att beställa ifrån!

      Delete