Sunday 23 February 2014

Riktigt bra yogaböcker för gravida!

Idag vill jag tipsa om riktigt bra yogaböcker när du är gravid. Den ena, The gift of giving life handlar om den yogiska filosofin kring barnafödande och vad som händer under de olika förlossningsfaserna och hur man skall hantera detta. Mycket värdefullt för mig. Vid mina första två förlossningar använde jag lustgas men min förhoppning är att slippa även det denna gång. Nu har jag fått en hel del bra tips om hur jag skall klara mig igenom det sista i öppningsskedet vilket jag alltid tyckt varit tuffast. Det är då jag har använt mig av lustgasen tidigare. Jag skall skriva ett separat inlägg om mina funderingar kring förlossningen senare.

Den andra boken är en manual fullspäckad med kriyor och meditationer som passar under hela graviditeten. Underbart tycker jag!

IMG_2107

No comments:

Post a Comment