Sunday 9 September 2012

Snart ett år på 80/10/10.

IMG_3550

6  kg vindruvor räcker en vecka för mig ungefär =)

Snart har det gått ett år sedan jag började äta enligt 80/10/10. Det har förstås hänt massor av saker under det här året och det jag tycker är klart häftigast nu är att jag verkligen har börjat få begär efter raw food. I början var det ju ett sista halmstrå jag grep för att komma tillbaka till livet. Den första tiden var jag förstås väldigt motiverad men mellan varven lockade den lagade maten och jag hade även stunder av sorg över att jag inte kunde äta som alla andra. Allt det där ligger bakom mig nu och jag finner mycket glädje med mitt sätt att äta. Fortfarande händer det någon gång ibland att jag äter ångkokt potatis men det är när jag inte har tillräckligt mogen frukt hemma eller när jag inte kan tänka mig att äta en enda banan till exempelvis *skrattar*. Som ni ser har jag även experimenterat med zucchinipasta och såser därtill den senaste tiden och det är ett  ypperligt sätt att tränga bort eventuell längtan efter lagad mat. Jag finner också en glädje i att frukten växlar med årstiderna och det känns som man lever ännu mer i samklang med naturen och sig själv när man följer denna växling. Just nu frossar jag mycket i vattenmelon och vindruvor. Mums!!! Jag kommer göra en film om min årsdag förstås =)

No comments:

Post a Comment