Wednesday 12 September 2012

Förkyld =(

Jag är såååå besviken. Om 3 dagar har jag ätit enligt 80/10/10 i ett år och jag tyckte det var så häftigt att jag inte varit sjuk på 11 månader. Jag har haft en stressig period på jobbet och sovit lite dåligt och i onsdags i förra veckan åkte jag till Stockholm över dagen och på tåget hem hade jag ont i halsen. I lördags morse vaknade jag med feber och jag har inte haft feber på 1 år och 3 månader. Jag bestämde mig för att stanna till sängs och drack vatten och juicer hela dagen. På söndagen var febern borta och jag kände mig mycket bättre och åt min frukt som vanligt. I måndags kände jag mig sämre igen och hade börjat hosta men hade lite saker på jobbet som krävde min närvaro så jag for iväg och hostan tilltog under dagen och på kvällen och natten till tisdagen hostade jag rejält. Långt ner i lungorna satt det. Då bestämde jag mig, tillbaka till sängen, vattnet och juicen igen. Det jobb som var tvunget att göras skötte jag från sängen. Skönt att man kan göra så. Under tisdagen slutade hostan men jag hade ordentlig huvudvärk och idag är det onsdag och jag är inne på min andra dag med vatten och juice. Jag känner mig mycket bättre idag, hostan, snuvan och huvudvärken är borta. Dock är jag trött fortfarande. I morgon tänker jag bryta min vatten och juicefasta genom att juica på morgonen och lunchen och sedan äta frukt. Jag toklängtar efter min kvälls-sallad nu vilket är ett gott tecken men jag tänker inte bryta fastan ännu för kroppen måste få sin chans helt.

Jag har lärt mig två saker under dessa dagar: 1. Det är helt fascinerande så snabbt min kropp kan mota bort en förkylning när jag inte är i vägen för den! Jisses, min hosta brukar sitta i minst en vecka och nu gick den över på en dag!!! 2. Stress, aaahhh denna otäcka känsla, det hjälper inte hur hälsosamt man äter om man inte plockar bort stress ur sitt liv. Jag har kommit enormt långt på min resa att hantera stress och jag har plockat bort sådant som stressat mig tidigare. Exempelvis lämnar alltid min man numera barnen på morgonen vilket jag uppskattar enormt <3 Att ha en tid att passa på morgonen med barnen har stressat mig enormt förr, totalt ologiskt men så är det. Vet inte hur jag skulle hantera det idag men dumt att chansa Blinkar  Dock har jag en del svaga punkter kvar som skruvar upp mig och får tankar att snurra på natten men jag har bestämt mig, det skall bli ett slut på detta. T o m skrivit ner mitt beslut, då är det allvar och stressen göre sig icke besvär mer här.

Nåja, så särskilt synd om mig är det ju icke =)

Ha en fin onsdag!

No comments:

Post a Comment