Thursday 13 September 2012

Fastan är bruten.

20120913_130755

Granskar ett dokument och dricker banansmoothie.

Jag är helt fascinerad över hur fort min kropp slog tillbaks mot viruset när jag tog bort fast föda från min matsedel. Jag har tidigare haft känningar av förkylningar men då alltid kunnat sova bort dessa. Den här gången räckte det inte utan jag fick ta till vatten- och juicefasta. Jag började dagen med druvjuice och bröt fastan vid lunch med en banansmoothie. Jisses vad det kurrade och lät i magen trots att banan är så snällt! Jag förstår nu att man skall vara försiktig när man bryter en fasta. Imorgon kommer jag att köra druvjuice som första mål igen och sedan blir det nog att äta hyfsat som vanligt. Jag längtar något vansinnigt efter en sallad!!!

Det är bara så enkelt att när vi låter kroppen sköta sitt, ta hand om virus istället för att bryta ner föda, så gör den ett kanonjobb!

No comments:

Post a Comment