Saturday 8 September 2012

Raw pasta med pesto!

IMG_3555

Igår gjorde jag zucchinipasta med pesto. Sååå gott! Peston fick betyg 5 av 5 av min man =)

Ingredienser till peston:

  • blad från cirka 8 kvistar från min egen basilika
  • 1 zucchini
  • 3/4 dl pinjenötter
  • en klyfta vitlök

Ner med allt i blendern!

IMG_3551

En food processor är nog att föredra om man har en sådan =)

IMG_3556

Här ser ni peston, en skål med de mest fantastiska ekologiska tomater man kan tänka sig och en skål med riven blomkål som jag toppar pastan med för att få en ostsmak.

IMG_3559

Zucchinipasta, pesto, hackade tomater, riven blomkål. Mums!!! Jag önskar ni kunde få en smakbit, det var sååå gott!!!!

IMG_3553

Jag har fortfarande gott om basilika kvar, bilden togs efter jag tagit basilika till peston =) Det kommer att bli mer pesto, var så säkra =))

2 comments:

  1. Vad kul att peston blev god!! =)
    Tycker det är så bra att man har zucchini i, den blir lite mer fast och matig då=)

    Här i Varberg blev vi bjudna på mIddag när vi kom fram, och min brors svärföräldrar som jag aldrig träffat hade gjort specialare till mig. melon till förrätt, stor sallad med quinoa och avokado till varmrätt och fruktsallad till efterrätt, är det inte helt fantastiskt!? Jag blir så rörd när alla försöker så väl. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp, hon är duktig Kristina på att hitta på recept! =)

      Åh vilka gulliga människor! Fantastiskt ju! kraaam

      Delete