Saturday 22 September 2012

100% naturelle.

20120922_151329

Jag tycker det är så roligt att experimentera med mer och mer naturliga saker. Något som inte varit naturligt är och har varit min make up. Jag läste en artikel nyligen där det stod att gravida kvinnor i Danmark avråds från att använda smink, hudkrämer och hårfärgning. Här i Sverige avråder vi endast från hårfärgning. Då kände jag igen att det är ju såååå fel att hålla på och smeta in sig med gifter. Oavsett om man är gravid eller inte! Megan Elizabeth på EasyToBeRaw, en tjej jag inspireras mycket av, använder 100% naturlig make up. Jag har varit sugen på att testa och idag fick jag äntligen tummen ur. Jag använde björnbär och raw kakaopulver för att fylla i ögonbryn och mascara och som rouge använde jag bara björnbären. Megan använder spirulina i sin make up och det tror jag är bättre för färgen blev lite för ljus med kakao och jag har ju ganska mörka färger. Resultatet blev trots detta över förväntan och jag känner mig lätt och fräsch i ansiktet och att vara 100% naturell stärker förstås den sköna känslan =)

2 comments:

  1. Spännande! Jag har börjat byta ut hud- och hårvård till naturligare produkter men har inte vågat mig på sminket än. Jag använder i dagsläget inte så mycket smink heller men nu när jag är i desperat behov av en ny mascara är det en renare variant jag har tänkt testa :)

    Om du vill experimentera med egna krämer, behandlingar o.s.v. så kan jag rekommendera Lisen Sundgrens spaböcker :) Toppenfina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag är precis som du, använder inte heller så mycket smink. Annat var det i tonåren ;) Underlagskrämer vill jag inte alls använda längre; rouge & mascara använder jag och så brukar jag fylla i ögonbrynen.
      Tack för tipset! Jag har redan hennes böcker och de är sååå härliga!!! Det var av Lisen jag fick tipset att tvätta håret med honung! Inte i hennes böcker men jag mailade och frågade henne för tusen evigheter sedan =)
      kram kram

      Delete