Wednesday 29 August 2012

Varning!

sprungit

Nysprungen och superlycklig =)

Om du inte redan löptränar, börja inte!!! Det är starkt beroendeframkallande =) Jag kan inte vara utan min yoga och jag kan inte vara utan min löpning så därför gör jag båda sakerna. Varje dag =) Yoga på morgonen och löpning efter jobbet. Idag sprang jag tillsammans med två kollegor. Båda duktiga på att springa. 8 eller 5 km skulle springas men jag var stark, jag sa att jag springer inte mer än 3 km nu så det fick bli 2,5km-slingan. Den gamla Jessica hade inte pallat trycket utan sprungit med de andra som tog 5 kilometaren. Jag är faktiskt jättestolt över mig själv som inte föll för min vinnarskalle utan lufsade mina 2,5 i fint tempo. Väl hemma tog jag fram hantlarna och lyfte lite skrot. Jag tycker det är så snyggt med vältränade armar och det är sååå roligt för det går så snabbt att bygga muskler nu när jag äter 80/10/10. Så snälla gå inte på myten att man behöver äta kött för att få muskler. Jag åt kött i 38 år och kunde inte ens få en ärtstor muskel. Nu däremot tar jag upp hantlarna när jag väntar på att något skall bli klart eller bara råkar komma på dem. Jag byter inte om för att styrketräna utan lyfter lite då och då jädrar i min lada vilket resultat det ger!!!

20120829_195706

Mina söta hantlar =)

No comments:

Post a Comment