Sunday 5 August 2012

Öloppet.

Jag började dagen med en härlig löptur och sedan ordnade vi matsäck, dateorade till mig och pastasallad till maken och sönerna. Vi köper majspasta för att undvika gluten. Därefter hoppade vi på bussen, spårvagnen och slutligen färjan ut till Styrsö för att hejja på svägerskan som skulle tävla i Öloppet. Så här står det om öloppet på Oloppet.se: Tävlingen äger rum i Göteborgs södra skärgård. I lag om två tävlar deltagarna genom att springa över och simma mellan de 15 öar som utgör tävlingsbanan. Den totala sträckan är 35,3 kilometer, varav 4,9 kilometer är simning. Längsta löpsträckan är 6,1 kilometer och längsta simsträckan är 710 meter.

Om man läser så kan det låta lite romantiskt men det är verkligen ett tufft lopp! Att simma på öppet vatten är ingen barnlek! =) Min svägerska har gjort 5 eller 6 ironman och har även börjat med ultramarathon. Vi var alla väldigt imponerade av att hon skulle köra Öloppet och så går hon och vinner damklassen dessutom!!!

20120804_133130

Vi slog oss ner på en brygga och njöt av solen, matsäcken och tävlingen!

20120804_132005

20120804_140811 (1)

En alldeles snurrig bild på min duktiga svägerska!

20120804_153729

Det är så charmigt ute i skärgården. Skulle vilja hyra hus där ute någon sommar!

Jag blir alldeles extra sugen på att springa efter att ha sett på tävlingar. Det ger sådan inspiration!!! Jag vaknade dock lite sent idag så det har inte blivit någon morgonlöpning, men dagen är ju inte slut ännu! Yngste sonen är hos en kompis och äldste sonen och maken sitter och programmerar. En mysig söndag!

No comments:

Post a Comment