Saturday 25 August 2012

Hela häcken full!

20120822_142237

För drygt ett år sedan hade jag ingen aning om vad aroniabär var för något. Nu har jag en hel häck full med dessa otroligt nyttiga bär! Vi köpte ett nytt hus då och fick en både vacker och väldigt nyttig häck på köpet =) Aroniabär innehåller mer antioxidanter än blåbär t o m! Bären smakar som osöta blåbär, tycker jag. Jag föredrar dock att lägga dem i en smoothie. Banan och aroniabär är jättegott tillsammans =)

Varje dag de senaste dagarna har barnen och jag varit ute och plockat. En del har hamnat i smoothiesar direkt och resten har vi styckfryst så att vi kan få i oss lite nyttigheter när vintern sänker sig över vårt land.

20120822_164008

Något skall ju ugnsplåtarna användas till när vi i princip aldrig använder dem till det de egentligen är tänkta till =))

No comments:

Post a Comment