Monday 13 August 2012

Ta inte min mat! =)

20120813_155727

Jag var och handlade frukt på lunchen idag och kom tillbaka med jättegoda ekologiska vindruvor* bland annat. Jag sköljde dem, lade upp dem på ett fat och började mumsa. Alla mina kollegor ville smaka och till slut var jag tvungen att säga till en av dem att han inte fick ta fler för det var min mat =)) Tänk er själva om ni satt med er lunch och folk runt omkring tog varsin gaffel och började äta från er mat. Ganska komiskt eller hur? =)) Frukt ses ju inte som mat och jag hade ju ett sååå stort lass så klart jag kunde bjuda. Jag har heeelt underbara kollegor och många har blivit inspirerade och börjat göra smoothiesar och flera har slutat med/dragit ner på komjölken. Det är jätteroligt tycker jag! Men jag behöver ha min mat ifred =)

Nästa gång får jag köpa mer vindruvor så jag kan bjuda kollegorna =))

*)vindruvor är enormt besprutade så där skall aldrig kompromissa, det är ekologiskt som gäller annars avstår man.

2 comments:

  1. Var hittade du ekologiska vindruvor. Det är ju stört omöjligt tycker jag.

    ReplyDelete
  2. Mmmm... så dåligt tycker jag men det är endast ett fåtal procent som odlas ekologiskt. Här har vi konsumenter en möjlighet att påverka. Bojkotta gift-druvorna helt enkelt! Jag tjatar alltid i min ICA-butik att de skall ta in mer ekologiska druvor men det dröjer ju förstås innan odlarna ändrar sitt sätt att odla. Ibland hittar jag på ICA men just nu köper jag druvorna på en ekologisk butik inne i Göteborg: Fram.
    Bojkotta och tjata och sprida detta bland vänner och bekanta tror jag är lösningen.

    ReplyDelete