Saturday 11 August 2012

Raw recept på min blogg.

Att det dyker upp recept här på min sida är relativt ovanligt. Jag önskar att jag hade mer att dela med mig av för det väcker oftast sådan glädje men saken är den att jag väldigt sällan slänger ihop något som är värt att sättas ihop till ett recept. Före min tid som fruktätare var jag inget fan av att läsa och följa recept eller ägna mig åt matlagning över huvud taget. Min egen analys av detta är att det beror på att mat och jag aldrig tidigare haft ett kärleksfullt förhållande. Redan som barn fick jag ont i magen av mat och det var något jag lärde mig att leva med. Mat var inget jag använde för att glädja mig med. Mat var ett nödvändigt ont för att överleva. Jag gissar att detta, förutom mitt dåliga hälsotillstånd gjorde det enklare för mig att svänga över till att äta frukt. Jag är dock medveten om att jag är ganska unik i detta så jag tänkte rekommendera er en bok med raw recept i alla fall =) Jag har en del böcker här hemma som jag köpte innan jag förstod att fett var mitt stora no-no (jag får diarré av fett). Det finns dock en bok jag känner till som inte innehåller en massa nötter och fett och det är Megan Elizabeths bok:

easytoberawbook1795

Boken finns som e-bok.

Megan är för övrigt en av mina inspirationskällor och hon gör roliga videos med många härliga recept för den som är intresserad av det =) Här hittar ni hennes kanal på youtube.

No comments:

Post a Comment