Thursday 2 August 2012

Rockring!

Ha, ha, ha, idag hade vi riktigt roliga fikastunder på jobbet. I början av veckan pratade vi om att det är trist att ha så stillasittande jobb som vi har. Jag funderade på om vi kunde ha en en-persons-studsmatta som man kan ställa sig och hoppa på emellanåt men det faller på att vi inte har tillräckligt högt i tak. En kollega hade en pilatesboll och en rockring som han hade köpt när han köpte sin yogamatta men ej packat upp och föreslog att han kunde ta med dem. Sagt och gjort, idag var bollen och rockringen på plats så vi började genast med två tävlingar. Den ena att rocka så länge så möjligt och den andra att sitta på pilatesbollen och balansera så länge som möjligt. Det var enormt roligt och vi skrattade så tårarna rann. Självklart leder undertecknad båda tävlingarna. Jag rockade i över 6 minuter! Jisses jag är veeerkligen en tävlingsmänniska. Jag önskar att jag hade en bild att dela med er men har tyvärr inte det. Måste vara all frukt som gör mig oslagbar Blinkar

 

Jag är lyckligt lottad med trevliga och hälsosamma kollegor =))

No comments:

Post a Comment