Friday 10 August 2012

Raw recept: Avokado- och majsröra!

20120809_191753

Tänkte bjuda er på ett recept idag. Jag älskar den här röran! Jag använder den som tilltugg till min sallad eller dippar grönsaksstavar i den.

Ingredienser:

* 2 okokta majskolvar

* 1 avokado

Jag klippte över lite gräslök igår när jag gjort röran men det är frivilligt =)

Börja med att skära bort majskornen från kolvarna:

20120809_184103

Öppna och kärna ur avokadon:

20120809_190008

Stoppa allt i blendern och mixa!

20120809_190243

Lägg allt i en vacker skål och ät till din kvällssallad.

20120809_191720

Sa jag att jag ääääälskar den här röran? =))

7 comments:

  1. åh, det ser gott ut! och lätt! TACK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp, både jättegott och jättelätt! =))

      Delete
    2. Ser supergött ut:-)
      Kramis Annakarin

      Delete
  2. Tack för din jättefina blogg!! Några frågor; Var kan jag läsa mer om en raw diet? vad det innebär och så...kan man dricka te? kan man äta sånt som har varit fryst? (typ ha frysta bananer i sin smoothie)? finns nån receptbok som du följer? Jag funderar på att leva som du i nån månad och se hur jag mår. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för dina fina ord Ella =)) Det finns två böcker jag rekommenderar, The 80/10/10 Diet av Douglas Graham och Self Healing Colitis and Crohn's av David Klein. Den sistnämnda boken använde jag mig av för att läka min mage/tarm och den är sååå bra vid alla olika hälsoproblem. The 80/10/10 Diet kan man hoppa till direkt om man inte har något specifikt man vill läka. Om man lever raw så dricker man förstås inte te. Är man jättesugen på det tycker jag dock att man skall fortsätta med det. Själv har jag inget sug efter något sådan längre, varken te, kaffe eller andra drycker. Jag dricker vatten och färskpressade juicer. Jag bestämde mig aldrig för att sluta med te, jag drack en massa YogiTea tidigare, det bara blev så naturligt. För att klara vintern är det bra att komplettera med fryst frukt och bär. Dock skall man vara försiktig med att äta maten iskall för det förstör/hindrar upptaget av det viktiga vitaminet B12. Nej jag följer ingen receptbok utan jag äter ju mest frukten som den är =) Hoppas det är svar på dina frågor och fråga gärna mer om du har fler funderingar! kram Jessica

      Delete
  3. Annakarin: Det ääääär supergött!!! Rena lördagsgodiset =))

    ReplyDelete