Wednesday 29 August 2012

Hur börjar man????

20120829_204740

Jag träffade en kollega jag inte sett på säkert över ett halvår i dag. Jag arbetar i en stor organisation och ibland kan det gå lång tid emellan möten med kollegor. Hursomhelst, när vi träffades senast blev han nyfiken på vad det var jag drack för något. Jag berättade då om min smoothie och att jag levde på frukt och grönsaker på grund av magproblem. Han blev väldigt nyfiken eftersom han också har problem med magen. Jag skickade lite länkar och information. Idag när vi träffades igen hade han roligt åt att jag mumsade i mig 6 bananer under mötet. Han hade tyvärr inte börjat 80/10/10 för han visste liksom inte hur han skulle börja. Han sa att han inte skulle klara att äta så många bananer men då tipsade jag förstås om banan-vattensmoothien och föreslog att han skulle byta ut sin frukost mot detta. När vi skildes åt sa han att han skulle prova det redan i morgon bitti. Det håller jag tummarna för =)) 

No comments:

Post a Comment