Saturday 17 May 2014

Yes, nu är jag officiellt igång med löpningen!

Vi tog sovmorgon till 10 idag. Riktigt mysigt! Dock blev det lite tight med tiden sedan då jag ville hinna med en powerwalk och Mattias skulle ge sig iväg till stan för att springa GöteborgsVarvet. Jag ville så gärna ut på min runda så jag raskade mig och kände att jag lika gärna kunde testa på löpmusklerna. Sagt och gjort, upp med stavarna och försiktiga löpsteg. Det kändes ju bra!!! Benen lite förvånade men resten av kroppen hade inget motstånd. Jag varvade sedan löpning och gång, precis som jag rekommenderar alla nybörjare att göra och då det är nästan ett år sedan jag sprang definierar jag mig just nu som nybörjare. Nu sover lille älsklingen och jag skall sätta mig i solen med en inspirerande bok, nämligen Finding Ultra av Rich Roll. Nejdå, jag tänker inte börja med ultradistanser men människor som gör sådant här fascinerar mig och jag är intresserad av hur de tänker.

IMG_20140517_131235

Rich var drygt 40 när han bestämde sig för att lägga om livsstil – från allätande soffliggare med livsfarligt dålig kondition till växtbaserad Ultralöpare.

Det är aldrig försent att ändra i sitt liv!!!!

No comments:

Post a Comment